Чланци 

Дан науке

ИЗВЕШТАЈ СА ЧАСА ПОВОДОМ ОБЕЛЕЖАВАЊА ДАНА НАУКЕ

Поводом обележавања Дана науке у нашој школи је одржан заједнички час вертикалног и хоризонталног учења, који су реализовале наставница хемије и учитељице другог и четвртог разреда. Циљ часа био је да ученици различитих узраста истражују појмове из области науке и хемије кроз сарадничко учење, док је задатак часа обухватао разумевање основних научних појмова, развијање радозналости и практично извођење једноставних огледа. Циљ и задаци часа у потпуности су остварени.

Час је започео уводним објашњењем појма науке и њеног значаја у свакодневном животу. Потом су ученици осмог разреда представили презентацију у којој су приказали настанак хемије као научне дисциплине, развој огледа кроз историју, као и бројне примере хемијских појава у нашем окружењу. Посебна пажња посвећена је употреби хемије у свакодневном животу, што је изазвало велико интересовање и активност ученика.

Након презентације уследило је извлачење катица и формирање мешовитих група. Свака група имала је по два ученика другог разреда, једног ученика четвртог разреда, једног седмака и једног осмака. На столовима су их чекала упутства за огледе која су заједно анализирали. Старији ученици имали су задатак да млађима дају смернице и помогну им у разумевању корака огледа.

Само извођење огледа одвијало се веома организовано – ученици су један по један приступали демонстрацији како би сви присутни могли да прате ток експеримента. На почетку би заједно прочитали назив огледа, потребан материјал и упутство, а потом би уследио разговор и изношење претпоставки о очекиваном исходу. На овај начин ученици су у пракси научили шта је хипотеза и како се она проверава.

Експерименти су били занимљиви, подстакли су радозналост и оснажили повезивање ученика различитих узраста. Сарадња је била на изузетно високом нивоу – млађи су са одушевљењем следили упутства старијих, док су старији ученици показали одговорност и лидерске способности.

На самом крају часа приказан је квиз ком су ученици приступали путем QR кода, као вид евалуације часа. У евалуацији су учествовали сви присутни ученици, чиме је на занимљив и савремен начин проверено усвојено знање.

Час је протекао у позитивној атмосфери, уз много учења, истраживања и међусобног уважавања, што представља најбољи начин да се обележи Дан науке

Најновији чланци

Leave a Comment